יום ראשון, 11 במאי 2008

בוקר טוב איראן


"הפגז שהרג את ג'ימי הגיע מאיראן", מכריזה הכותרת בתחתית עמודו הראשי של ידיעות אחרונות הבוקר. האם מדובר בפגז ששוגר לעבר שטח ישראל כמתנת עצמאות מאיראן הרחוקה? זהו שלא. התשובה מתבהרת בטקסט הנלווה, לפיו, עפ"י גורמי צבא: "הפגז הגיע לרצועה מאיראן". הידיעה אליה מפנה הכותרת (בעמוד 9) מפרטת ומסבירה מעט יותר ובתוכה, מצוין כי לדבריהם של גורמי צבא בכירים "איראן סיפקה את אמצעי הלחימה לחמאס דרך ציר פילדלפי". על הידיעה חתומים יוסי יהושוע הכתב הצבאי של העיתון, רוני שקד ומתן צורי.
שני עמודים אחרי (11) ממשיכה הסאגה האיראנית, הפעם בחזית הצפון - בלבנון. תחת הכותרת "טהראן זה כאן", מובאת פרשנותו של אלכס פישמן לקורות סוף השבוע האחרון בלבנון בעימות בין השיעים לסונים, בין חיזבאללה לממשלת סניורה. פישמן קובע כבר בתחילת דבריו כי "בעוד כשנה, בבחירות לפרלמנט, תיפול לבנון בידי חיזבאללה ותהפוך לקולוניה איראנית", ממליץ בסוף דבריו ש"כדאי לזכור שהיכולת של ישראל לטפל בבסיס הזה כשלאיראן אין עדיין נשק גרעיני שונה בתכלית מהיכולת שתהיה לה כשלאיראן יהיה נשק כזה", וחותם במסקנה לפיה "השאלה היא לא אם צריך לטפל בבעיה הזו, אלא מתי".
אז איראן כבר כאן, או לפחות בדרך אליבא דידיעות. את הקלישאה השחוקה "חורף חם" כבר מיצתה התקשורת עד תום, ומה עכשיו? היכונו ל"קיץ חם".
___________________
לתגובות, הערות והצעות -
tsadik.b.sdom@gmail.com

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

טהראן זה שם