יום שני, 12 במאי 2008

דרמה לא פתורה


זה קרה סביב השעה 17:00 אחר הצהריים. מפקד חיל האוויר השתלט על הכותרות במרבית אתרי האינטרנט המרכזיים. הסיבה לכך היא סיום תפקידו של האלוף אליעזר שקדי וחילופו באלוף עידו נחושתן. הכותרות והאמירות של שקדי מתייחסות כצפוי לפעולה אפשרית באיראן: "חייבים להתייחס ברצינות לאמירות מאיראן", וגם "אין דבר שהוא בלתי אפשרי. אנשי חיל האוויר נותנים מענה מעולה לסוגיות השונות ובהן גם התמודדות עם טווחים ארוכים", כמו גם לתקיפה שהייתה או לא בסוריה בספטמבר האחרון, אליה סירב להתייחס במפורש: "היתה לי זכות גדולה מאוד לפקד על חיל האוויר בתקופה מיוחדת וזאת, מבלי להתייחס לדברים שאנו לא מדברים עליהם. אני מרגיש שעשיתי את מה שצריך לעשות ביחד עם כל החיל שפיקדתי עליו".

מפתיעה הירתמותם של כלי התקשורת לכסות בכזו התלהבות אמירות שהובאו על ידה באופן כמעט זהה רק לפני כשבועיים, אז התראיין שקדי לכתבה מיוחדת בתוכנית "60 דקות" של רשת CBS האמריקאית. גם אז הביאו מרבית כלי התקשורת את אותם ציטוטים, ובמרכזם - "מתייחסים ברצינות לאיומי איראן". דוגמאות לכך ניתן למצוא ב- Ynet, ערוץ 2, ערוץ 10, ובהארץ.

יצא צדיק - את תואר הצדיק קוטף הפעם בצדק אמיר בוחבוט, הכתב הצבאי של NRG מעריב, אשר עלה היום בעיצוב מחודש ובהיר. בפיסקה החמישית בידיעה שעלתה בנושא חילופיו של מפקד חיל האוויר, כותב בוחבוט: "ההחלטה למנות את האלוף נחושתן התקבלה בתדהמה בחיל האוויר. המועמד המוביל לתפקיד היה ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף אמיר אשל, שהוערך בשל המנהיגות, הכריזמטיות שלו והישגיו בשילוב בין חיל האוויר לזרוע היבשה. קצינים בכירים בחיל האוויר מעריכים כי אם לא יוצא [הטעות במקור] לתת-אלוף אשל תפקיד בדרגת אלוף, הוא יפרוש מצה"ל."

בוחבוט כנראה שכח שכבר ב-21 בפברואר השנה, הוחלט על מינויו של אשל לתפקיד ראש אגף התכנון בדרגת אלוף, וב-27 במארס כבר נכנס לתפקידו זה. אך ב-NRG נותרה הדרמה לא פתורה. נדמה כי טעות עריכה היא שהביאה את עורכי האתר לשלוף טקסט קודם, להסתפק בהעתקה חלקית שלו, ומבלי לעדכנו.

אם כן קוראים יקרים, צר לי על הספוילר דלעיל, אך סוף טוב הכל טוב... כמעט.
__________________
לתגובות, הערות והצעות - tsadik.b.sdom@gmail.com

אין תגובות: